(14) Het dak op!

17 september 2017 - Dubbeldam, Nederland

Vandaag, een prachtige nazomerdag, was de dag van de DAKTENT!

Rotaryclubvriendin Hester had ons een daktent aangeboden. Deze was van haar ouders geweest en stond nu al  jaren ongebruikt opgeslagen bij het bedrijf van haar man. Vorige week gingen we ‘m bekijken. En tot ieders verrassing bleek de tent in prima staat! Hoppa, ingeladen dus.

Vandaag hebben we de tent gelucht. Matrashoezen gewassen. Met hulp van buurman Jeroen -en onder grote belangstelling van de buurjongetjes- de tent op het dak gehesen. Punt was nog: hoe klap je ‘m dan open en dicht. De tent staat immers wel 2,5 meter hoog. Ook de bevestiging op het imperiaal vroeg wat denk- en handwerk. Maar het is allemaal gelukt! (zie de 5 foto’s onder dit bericht) Het is een comfortabele slaapplaats, die we gaan afwisselen met hotelletjes onderweg.

Als de tent is dichtgeklapt moet er een plastic hoes omheen die je aan de onderkant vastzet met elastiek. Dat is lastig omdat we daar slecht bijkomen; Hans zijn armen zijn te breed en de mijne te kort. We moeten hier nog een goede oplossing voor vinden.

Toen we aan het eind van de dag alles netjes opgeruimd hadden, bleek dat mijn leesbril nog in een van de vakken in de -inmiddels ingeklapte- daktent zat… Handig!

1. Pleunie:
    18 september 2017
    Zi wat een mooie zeg! Al een nachtje proefgeslapen?
  2. Agnes en Willem , de dakterras:
    18 september 2017
    Wij wensen jullie en het team veel succes!!
  3. Agnes en Willem , de dakterras:
    Agnes en Willem, de daktentouders van Hester
  4. Tineke:
    Gaaf hoor, jaloers😊
  5. Elscram:
    18 september 2017
    wat een mooi ding! en dat die bus dat allemaal houdt. Helemaal fantastisch. Slaap lekker :)
  6. Ronald en Gerry van der Horst:
    18 september 2017
    Fantastisch! Hety wordt steeds mooier. Jullie gaan de auto nog missen na Gambia.
  7. Rozé:
    19 september 2017
    Superleuk! Zo'n daktent!
    Probeer je hem dit weekend ook uit?
  8. Fred:
    19 september 2017
    Geweldig past mooi, wie bewaard heeft wat.
    top
  9. Bas en Wenda:
    20 september 2017
    Hoi Hans mooie tent dat wordt lekker en hoog en droog slapen