(15) Het kampeerweekend

25 september 2017 - Dubbeldam, Nederland

Straks gaan we met 24 man/vrouw 3 weken lang met elkaar optrekken, maar tot aan het kampeerweekend op 23 & 24 september hadden de meeste Challengers elkaar nog nooit gezien! Wel is er steeds meer contact via de groepsapp en social media, maar nu konden we elkaar ‘in het echt’ ontmoeten. Dat was leuk!

Hans en ik waren vrijdag al in Bladel, zodat we ’s middags een mooie boswandeling konden maken. Het hele weekend was het schitterend weer. Dat was ook handig voor ons, want we wilden de daktent nog impregneren en dan moet-ie een paar uur opdrogen. We hadden veel bekijks en aanspraak op de camping!

Zaterdagmiddag konden we alle auto’s bewonderen en kregen we de briefing aan de hand van het routeboek. (Voor een overzicht van de route, zie de foto onder dit bericht.) Verder hoorden we nog het verhaal van een ervaren Dakar-deelnemer en hadden we een gezellige bbq. Zondag kregen we tips en oefenden we met off-road rijden en navigeren. Onze bus hield zich prima! De chauffeur ook, de navigator maakte helaas 2 fouten, maar onze relatie bleek hier tegen bestand...;-)

“Tot over 4 weken”, zei iedereen bij het afscheid.  Het was een geslaagd weekend!