(36) Mooie opbrengst veiling!

18 november 2017 - Bakau, Gambia

Vrijdag gingen Hans en ik weer terug naar hotel Lemon Creek. Het was een rustige dag waarop we ons vertrek van zaterdag konden voorbereiden. In zo'n bus kan je alles meenemen, maar in het vliegtuig terug moet alles dan weer passen in een rugzak en een koffer. We hebben dus nog veel weggegeven. Maar zodra je een iemand iets geeft komen ook anderen als vliegen op de stroop. Lastig hoor! Vrijdagavond zouden alle auto's gewassen worden. Dit was echt op z'n Afrikaans geregeld. Uiteindelijk maakten 3 jongens nog om 8 uur onze auto schoon bij het licht van hun mobiele telefoon. Om een uur of 7 gaat namelijk de zon onder en wordt het snel donker. Daarna laatste etentje met Team 3. Gezellig! De taxi overtrof alles. De instap was zo hoog dat het mij maar net lukte om achterin te komen. Het lawaai was enorm en het leek alsof de uitlaat op de achterbank uitkwam. Later zag ik dat de benzinetank niet met een dop was afgesloten maar met een pluk stro.

Zaterdag: eindelijk, de veiling! We hadden al veel belangstellenden gesproken, er was best wel enthousiasme over onze auto's. Met 12 opgepoetste auto's reden we naar het stadium, waar potentiële kopers de wagens konden inspecteren. Om 11 uur startte de veiling. Heel druk was het niet maar er werd goed geboden! Onze bus bracht het mooie bedrag op van 280.000 dalasi,(Zie de video) bijna € 5100 !! In totaal was de opbrengst van de veiling 2.312.000 dalasi oftewel € 42.000. Hier  gaat 15% veilingkosten vanaf. Verder is het grootste deel bestemd voor de Stichting Scholenplan Gambia, die hierdoor nog meer meisjes kan helpen om door te leren!

1. Marijke:
    Welkom thuis.
    Wat een reis en ervaring! En weer veel goed werk gedaan. Die bus was 'goud' waard.
    Ben trots op jullie😀
  2. Paul en Yvonne:
    19 november 2017
    Wat een mooi bedrag voor jullie bus!
  3. Hester:
    19 november 2017
    Lieve Lita en Hans, wat een avontuur en wat een indrukken. Welkom thuis. We hopen snel al jullie verhalen te mogen horen.
  4. Christel:
    19 november 2017
    Super gedaan, Lita en Hans! Een mooie opbrengst. Nu niet meer schakelen in de bus, maar schakelen naar het leven hier...
    Tot gauw!
  5. Elscram:
    21 november 2017
    Gefeliciteerd met de mooie opbrengst! En met het bezoek aan Timbuktu, mysterieuze naam, een plaats waarvan ik altijd ergens denk dat ie niet bestaat :)