(37) Tot slot

19 november 2017 - Internationale Luchthaven Barcelona, Spanje

Op het moment is het midden in de nacht en zitten we op het vliegveld van Barcelona. Heb moeite om mijn ogen open te houden. Bye bye Afrika, we zijn weer terug in Europa. Het blijkt kouder dan we afgelopen maand hadden kunnen vermoeden. Er zijn weer gewoon prullenbakken, er ligt geen afval op de grond, het stinkt niet. Men staat orderlijk in de rij voor de loketten en balies. Alle lampen branden, alles werkt, we hoeven er geen rekening mee te houden dat de elektriciteit uitvalt. We hoeven niemand om te kopen, ook al kennen we de mensen niet, dan nog zal het lukken om tickets te krijgen.

Na zo'n reis bekijk je je eigen vanzelfsprekende wereld met andere ogen. Onze horizon is weer een stukje breder geworden.

Jullie, lezers van dit blog, danken wij voor al het meeleven bij dit avontuur en alle sponsors danken wij voor de bijdragen aan de projecten in Gambia! Wij zijn blij zoveel betrokkenheid te hebben mogen ervaren.

1. Els en Joop:
    19 november 2017
    Welkom thuis! Dank jullie wel voor de mooie, lekker leesbare reisverslag.
  2. Marieke Oegema:
    19 november 2017
    Missie geslaagd! Chapeau. Leuk om jullie verhalen mee te lezen, hartelijke groet Marieke
  3. Henny Keereweer:
    19 november 2017
    Dat was een prachtige trip! Super.
    Mooie verhalen en foto’s.
  4. Pleunie:
    19 november 2017
    Welkom thuis! Een mooie ervaring rijker. Dank dat we komden meelezen. Groetjed Sybe en Pleunie.
  5. Paul en Yvonne:
    19 november 2017
    Welkom terug! Wat een mooi avontuur hebben jullie gehad. En met een goed doel. We vonden het heel leuk om jullie te kunnen volgen. Tot gauw 😉
  6. Lenie:
    19 november 2017
    Welkom thuis. Jullie hebben ons met jullie blog weer meegenomen op n onvergetelijke reiservaring. Dank daarvoor!
  7. Ans Nijsen:
    19 november 2017
    Welkom thuis, nog even nasudderen met alle die nieuwe, mooie en minder mooie ervaringen in je hoofd. Mooi om mee te lezen en complimenten voor jullie inzet.
  8. Fred Kielman:
    19 november 2017
    Welkom thuis. Fijn dat Ik mocht meegenieten van jullie prachtige reis. Ik heb genoten van jullie avontuur en de leuke reisverhalen. Alles naar wens verlopen? En helaas aan alles komt een eind. Nu maar weer lekker genieten van jullie eigen huis. Groetjes Fred
  9. Gert Meerbeek:
    19 november 2017
    welkom terug, leuk dat ik op afstand kon kijken en lezen wat jullie gedaan hebben.
    Groet, Gert
  10. Ida:
    19 november 2017
    Tjonge, wat een overgang zal het nu voor jullie zijn. Ontzettend fijn dat alles zo goed is gedaan!
  11. Jannie eisen:
    19 november 2017
    Nogmaals dank voor alles wat jullie voor Omar hebben gedaan - ik heb jullie reis helemaal gevolgd en genoten van de foto's. Ik spreek jullie graag een keertje, hartelijke groet, Jannie.
  12. Ellie Snoeren:
    Welkom thuis.
    Bedankt dat wij door jullie blog mochten meegenieten van jullie reis.
    Ook de foto's geven een mooi beeld
    Ik denk dat jullie kunnen terugkijken op een mooie maar soms ook confronterende maand.
  13. Mattin:
    :) welkom terug
  14. Ben:
    19 november 2017
    Mooi dat het gelukt is, met een mooie opbrengst en een avontuurlijke trip waarop jullie nu (met heimwee) kunnen terugkijken.
    sterkte met het wennen, en natuurlijk welkom thuis
  15. Peter en Ria:
    19 november 2017
    Hans en Lita, welkom terug. Wij hebben genoten van jullie verhalen en foto's vanuit Afrika. Complimenten voor jullie inzet voor dit goede doel.
  16. Han Bouwens:
    20 november 2017
    Dank voor delen van jullie belevenissen en de foto's. Ik heb er echt van genoten!
  17. Ernst Barten:
    20 november 2017
    Kanjers, mmoie verhalen zeg. Dank voor het delen.