(13) Zonneschijn & Wateroverlast

1 september 2017 - Dubbeldam, Nederland

Afgelopen weekend leek het alsof heel Holland aan het BBQ-en, trouwen, verjaardagen of buurtfeesten aan het vieren was. Maar in onze achtertuin mochten wij toch een selecte groep mensen ontvangen bij de Team Dordt Support Party. Al onze gasten waren alleen of met z’n tweeën gekomen en omdat niemand elkaar kende, was het juist daardoor gemakkelijk om met anderen in gesprek te komen. Ronald vertelde iets over de route, Jannie over timmerwerkplaats Yoba en het leven in Gambia, onze bus -én de wagen van Ronald & Gerrie- werden bewonderd, Arzu en Yildiz hadden voor Turkse hapjes gezorgd, Hans serveerde zijn fameuze limoncello-tiramisu. Het was heerlijk weer. Wij vonden het gezellig. Dank voor jullie aanwezigheid en betrokkenheid!

Ondertussen… elders in de wereld… was het leven minder relaxed en het weer aanzienlijk slechter! De dramatische beelden van Houston en daarna van India, Nepal en Bangladesh heeft iedereen natuurlijk gezien. Maar ook in Gambia regende het veel. Omar stuurde ons foto's (zie onder dit bericht) een filmpje (kijk bij VIDEO's, bovenaan de pagina) van een ondergestroomde timmerwerkplaats waar de mannen niet veel anders meer konden doen dan hozen!

1. Ans Nijsen:
    1 september 2017
    oh mijn hemel .. heb ik dat gemist limoncello - tiramisu als ik het leest loopt het water me al uit de mond !
  2. Fred Kielman:
    1 september 2017
    Is er veel schade aangericht in Gambia en met name aan de timmerwerkplaats? Zou wel heel erg jammer zijn voor dit prachtige project.