(25) In Swaziland

21 april 2013 - Lobamba, Swaziland

Woensdag 17/4 kwamen we Swaziland binnen. Het was niet, zoals bij Lesotho, gelijk heel anders. Swaziland lijkt op Zuid-Afrika. De begroeting in Swati is hetzelfde als die in Zulu. Hun eigen munt en de Zuid-Afrikaanse Rand worden door elkaar gebruikt en hebben dezelfde waarde.

Drie dagen verbleven we in Sondzela, een backpackers in het Mlilwane Wildlife Sanctuary. Het was een bijzondere locatie. Diverse wilde dieren liepen over het  terrein en langs ons huisje. Het avondeten werd buiten opgeschept. Omdat er steeds slechts 6 mensen waren, maak je makkelijk kennis met elkaar. We hebben drie avonden rond het kampvuur  doorgebracht en hadden leuke gesprekken met aardige, interessante en intelligente mensen!

Donderdagavond ging het regenen, vrijdag en zaterdag viel de regen met bakken uit de lucht. Vrijdag zijn we daarom de Afrikaanse sfeer in Manzini gaan proeven en hebben we iets gedaan waarvan we ons voorgenomen hadden om dit zeker NIET te doen; we hebben een cultural village bezocht. Dit was toch best interessant en de dansshow van 3 kwartier was ook leuk om te zien.  We waren gelukkig niet de enige bezoekers. Aan het meedansen kon ik niet ontkomen....

Zaterdag reden we naar het noorden van Swaziland. Bergachtig, nat, soms slechts 30 meter zicht. Overnacht in een eenvoudig hotelletje, waar we weer de enige gasten waren. Alle spelletjes gedaan die we bij ons hadden. Lekker bij de open haard!

Vandaag weer stralend weer, zodat we volop van de mooie omgeving hebben kunnen genieten. En van het zwembad, want we hebben deze laatste dag van dit vakantie-deel van onze reis voor 1 x onze intrek genomen in een groot en luxueus hotel!