(31) Uitnodiging!

18 mei 2013 - Pretoria, Zuid-Afrika

"We gaan terug.", zei Hans terwijl we van Clarens naar Pretoria reden. Ik was nog allerlei mogelijkheden oost en west van de route aan het noemen. "Nee. We gaan terug." En zo is het.    We gaan richting huis. Nog een paar dagen in Pretoria en Johannesburg. En dan donderdagavond vliegen. Het is mooi geweest! Heel mooi!

Wat ook fantastisch was, is de belangstelling van alle lezers van dit reisblog! Wie dat precies zijn, weten we niet. Veel lezers hebben een reactie gegeven, maar volgens de bezoekersstatistieken van de Reislogger zijn er nog veel meer mensen die ons gevolgd hebben. Alle bekende en anonieme lezers willen wij bedanken voor het 'mee-reizen'! En dat willen we doen op Zuid-Afrikaanse wijze. We nodigen jullie allemaal uit voor een braai bij ons thuis in Dordrecht, op zaterdag 1 juni 2013.

Twee 'voorwaarden'...... Je moet je eigen vlees meenemen. (We hoorden van een jonge Zuid-Afrikaan dat dit wel vaker gebeurt; ze grijpen immers elke gelegenheid aan om te braaien en om te voorkomen dat de kosten de pan uitrijzen voor degene met de grootste tuin, is dit de oplossing.) Wij zorgen voor de rest: eten, drinken, foto's en verhalen. Graag willen we weten op hoeveel gasten we kunnen rekenen. Meld je voor woensdag 29 mei aan door op de Reislogger een reactie te geven op dit bericht. Je krijgt dan donderdag een mail van ons. Wie alleen 's avonds een lekker glas wil komen drinken, is natuurlijk ook welkom!

We hopen op een record aan reacties!  Enne.... dan weten wij ook wie onze volgers waren.

P.S. Dit was nog niet het laatste stukje.

1. Marleen:
    20 mei 2013
    Lekker! Ik ben erbij hoor! Kan niet wachten tot vrijdag, aaaaaa!!!
  2. Willeke Schotte:
    20 mei 2013
    Ik hoop dat ik kan komen, want natuurlijk wil ik jullie verhalen horen. Dit zullen jullie nooit vergeten!!!!!!!!!
    Nog veel plezier de laatste dagen!!
  3. Kathinka:
    Lieve Lita en Hans,

Helaas kan ik niet bij de braai zijn, echt heel jammer! We zijn dan een weekend fietsen. Het spijt me enorm, ik hoop dat ik je verhalen tegoed houd. Je zult ze vast nog wel een (paar) keer (willen) vertellen. Ik heb genoten van je verhalen de afgelopen maanden en heb op die manier kunnen mee genieten. Ik wens jullie een behouden terugreis! Kathinka
  4. Janneke:
    20 mei 2013
    Thom en ik komen hoor. Rechtstreeks door vanuit de apenheul. Tot vrijdag!!
  5. Henk en Marjon:
    20 mei 2013
    Het was heel leuk jullie avonturen te lezen en foto's te bekijken.
    Jammer dat we ivm de gezondheid van Henk niet kunnen komen braaien. We zullen de verslagen gaan missen
  6. Marijke:
    Lieve Lita en Hans,
    Jullie bedankt voor de uitgebreide reisverslagen en voor de uitnodiging! Wat een goed idee. Ik noteer het op de kalender en kom dan ook. Geniet nog van de laatste Afrika-dagen en een goede thuisreis!
    Marijke
  7. Ida:
    Lieve Lita en Hans,
    Wat een leuke uitnodiging!!
    We gaan ons best doen om te komen, maar er moet eerst het één en ander verzet worden. We laten het nog weten als het lukt. Nog een paar heerlijke en bijzondere dagen daar te gaan... Neem alles voor 100% in je op, voor jezelf en natuurlijk om te verhalen aan ons!
    Ook alvast een veilige thuisreis.
    Ben en Ida
  8. Lenie:
    21 mei 2013
    leuke uitnodiging voor de braai en/of borrel. Helaas kunnen wij niet van de partij zijn. hopelijk een andere keer live.
    Het was iedere keer een genoegen jullie verhalen van de afgelopen maanden te lezen (kwam heel live over - met foto's en al), daardoor een uitgebreider beeld gekregen van Zuid-Afrika.
    Geniet nog van de laatste dagen.
  9. Cora:
    21 mei 2013
    T was erg leuk om jullie verhalen te lezen.
    Super, dat dit tegenwoordig zo kan.
    Ver weg, maar toch zo dicht bij!
    Ik kan niet komen. Doe aan een voorstelling dansen mee en ferry viert zijn verjaardag.
    Maar het idee vindt ik super.
    Xx en een goeie terug reis!!!!!
    Cora
  10. Van Pa en Ma:
    21 mei 2013
    Wij zullen van de partij zijn en zijn blij jullie weer te zien.

Groeten Pa en Ma
  11. Anita en Lennart:
    21 mei 2013
    Leuk idee! Wij zijn er graag bij. Goede terugreis gewenst!
  12. Siem:
    Hans en Lita,
    Het was prachtig om jullie verhalen te lezen en wil jullie dan ook bedanken voor het feit dat ik dit op deze manier mocht mee beleven. Je begrijpt dat ik geen gebruik zal maken van de uitnodiging!
    Goede thuisreis en tot ziens!
  13. Ria en Rob:
    21 mei 2013
    wij zullen graag proberen 's avonds een wijntje te proeven, overdag lukt niet.
    Goede thuisreis,
    Ria en Rob
  14. Jolanda:
    hallo Hans en Lita,

geneit van jullie laatste dagen en een goed welkom thuis, ik ben dat weekend niet thuis maar ik zie jullie graag op een braai samen met wouter, robin en friends zoasl Martijn

gr jolanda
  15. Brigitte:
    Ha Lita en hans,
    Helaas gaat 1 juni niet lukken, maar ik hoop dat we snel weer iets kunnen afspreken. Zeer genoten van al jullie verhalen. Goede reis!
    Liefs, Brigitte
  16. Christel:
    21 mei 2013
    Piet en ik braaien graag mee. Nemen jullie vanuit Afrika een zonnetje mee? Leuk om jullie straks weer te zien!
  17. Riet P:
    21 mei 2013
    Jullie horen nog of ik kom voor de braai. Wel een leuk idee. Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen. Maar jullie verhalen waren ook heel erg leuk om te lezen. Een hele goede thuisreis
    En welkom in ons koude landje. groetjes Riet P.
  18. Yvonne ten Wolde:
    Hallo Lita en Hans,
    helaas kan ik niet op 1 juni. Dank voor al jullie mooie verhalen en foto's. Een hele goede terugreis gewenst en veel plezier op 1 juni.
    Groetjes, Yvonne.
  19. Paul en Yvonne:
    21 mei 2013
    Alvast een hele goede terugreis gewenst. Wij zijn ook 1 juni van de partij. Hopelijk wordt het lekker 'braai-weer'!
  20. Iris:
    Hoi Lita en Hans,
    Ik heb enorm genoten van al jullie prachtige verhalen en foto's. Kan niet wachten om ze in het echt te horen. Ik schuif 1 juni graag aan :) Fijne terugreis en welkom in NL alvast!
    Groetjes, Iris
  21. Jolanda:
    Hallo Lita en Hans,
    Na al die verhalen op schrift wil ik ze nu ook graag horen en jullie glimoogjes zien. Braaien gaat niet lukken, maar een borrel wel. In plaats van vlees breng ik dan wijn mee.
    Tot 1 juni en goede terugreis.
    Jolanda
  22. Ferry & Liesbeth:
    Hoi Hans & Lita ,

Wij hebben ook genoten van jullie leuke verhalen en ervaringen !! Op 1 juni vier ik mijn verjaardag en wil graag op een ander moment ( b.v. op een smal & hard fietszadel ) de reisverhalen verder beluisteren.

Goede terugreis en veel plezier op 1 Juni !

Gr

Ferry , Liesbeth & Knut
  23. Rob en Gerry Muilkens:
    Hans en Lita,
    Wij wensen jullie een hele goede terugreis.
    Wij hebben genoten van jullie verhalen en de mooie plaatjes.
    Wat een geweldige ervaringen hebben jullie opgedaan, super.
    Dank voor jullie uitnodiging maar dat gaat helaas niet lukken.
    Groet, liefs van ons Rob en Gerry.
  24. Marianne Schuimer:
    24 mei 2013
    Hoi Hans en Lita,
    Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Helaas kan ik er niet bij zijn op de 1ste, ik ben dan op vakantie :-)

Groetjes,
    Marianne
  25. Anna-Maria van Erp:
    27 mei 2013
    Hee Lita en Hans,

Wim en ik komen ook gezellig nagenieten met jullie. De foto's en verhalen kennen we natuurlijk al......
    Is het een idee als ik een pasta salade meebreng of een groene salade of alletwee? Ik hoor wel wat je het liefst hebt.
  26. Heleen Brouwer:
    27 mei 2013
    Heel leuk idee, helaas kan ik net dit weekend niet.
    Goede reis, zal de verhalen missen in de mail, maar hoop jullie snel weer te zien Groetjes Heleen
  27. Ellie Snoeren:
    Hallo Hans en Lita.
    Helaas zit ik zaterdag in Brabant en kan er helaas dus niet bij zijn. Maar ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Het is vast weer even wennen voor jullie hier na drie maanden in een andere cultuur geweest te zijn. Veel plezier zaterdag .
    Groetjes Elllie
  28. Fred Kielman:
    Hallo Hans en Lita,
    Inmiddels zijn jullie al weer veilig thuis zoals ik begrepen heb.
    Maar ik vind het eigenlijk wel jammer dat jullie reis er al weer op zit. Want wat heb ik genoten van jullie spannende reisverhalen en prachtige foto's.
    Ik kom graag op 1 juni naar de braai en hoop dan nog veel prachtige verhalen te horen.
    Het was mijns inziens een prachtige mix van vakantie en vrijwilligerswerk. Mijn complimenten.
    Tot zaterdag en groetjes.
    Fred
  29. Monica en Tim:
    28 mei 2013
    Ha Hans en Lita, we komen graag en nemen wat lekkers mee voor op het vuur. Heel misschien komt Casper ook mee. De tijd vliegt, voor mijn gevoel zijn jullie net weg!! Tot zaterdag.
  30. Bas en Wenda:
    29 mei 2013
    Beste Hans en Lita,

bedankt voor de uitnodiging maar we kunnen helaas 1 juni niet bij de braai aanwezig zijn.
    We moeten jullie verhalen even te goed houden.
    tot gauw.

lieve groetjes,