(02) Kaapstad

27 februari 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Woensdag verliep niet zoals verwacht. We wilden vroeg weg, via een mooie route naar Kaapstad, daar de hop-on-hop-off bus nemen en naar de Tafelberg. Vanwege uitgebreid ontbijt en gesprekjes met eigenaren en andere gasten, waren we niet echt vroeg weg. De mooie route was boven verwachting; 133 bochten en fantastische uitzichten! Al met al waren we rond het middaguur nog niet in Kaapstad. We vonden het te laat voor de bus en besloten zelf naar de Tafelberg te rijden. Na wat zoeken gevonden. Met de kabelbaan kun je naar boven. "410 rand please. For your information: there is no view...."  We hebben nu wel een foto van -maar niet vanaf de Tafelberg. Vervolgens naar het V&A Waterfront. Tsja, wat moet ik daar nu over zeggen. Kan gezellig zijn maar is niet wat we zoeken. Veel dure merkwinkels en horeca. Om bij te komen hebben we  onszelf getrakteerd op een Chouffe in het Belgisch cafe! (Hoezo 10.000 km vliegen naar Afrika?!)  's Avonds 'snoek & chips' gegeten in eenvoudig visrestaurantje in Kalkbay en bij de haven daar van de spelende zeehonden genoten.

Vandaag gelukkig wat meer natuur. De Kirstenbosch botanische tuinen zijn prachtig. We hebben er ruim 2 uur gelopen. Echt, de Leidse hortus is er niets bij. Verder 3 mooie wijn-estates bezocht. In totaal 9 wijnen geproefd! En 3 flessen gekocht! We kunnen vooruit.

1. Laura Vogelenzang:
    28 februari 2013
    Ha, niet nu de wijn al openmaken he, echt nog even bewaren, maar hoeveel mag je terug naar huis nemen? Dus zullen jullie wel wat moeten doorslikken!
    Zal best indrukwekkend zijn denk ik! Nog steeds mooi, war, weer?
    Lieve groet, Laura
  2. De buurtjes:
    28 februari 2013
    Ha Hans en Lita, wat ziet het er prachtig uit daar!
    Erg leuk om te lezen en vooral te zien!
    Veel plezier, Jeroen,Joyce en Finn
  3. Hans en Ellen:
    1 maart 2013
    Geweldig om te lezen! Je krijgt er zo zin in. Roept bij ons echt het vakantiegevoel op, zeker nu we dit jaar ook weer eens ver weg willen. Geniet ervan!! (overigens die 144 bochten klinken wel wat griezelig....)
  4. Christel:
    1 maart 2013
    Ha Lita en Hans, ben al weer benieuwd naar jullie nieuwe avonturen en foto's: Tafelberg in de wolken & In de wolken met een berg op tafel ;)
    Vorige week met Erin 5 dagen naar Valencia geweest en genoten van o.a. een Spaans lentezonnetje (17-20 graden), heerlijk zo in de winter. Geniet ze!!