(01) De Goede Hoop

26 februari 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het is dinsdag 26 februari, half 10 's avonds. Het is ongeveer 22 graden. De eerste dag zit er op. Vandaag namen we onze eerste huurauto in ontvangst; een mooie, nieuwe, witte Ford Fiesta. Hans is de chauffeur tijdens deze reis. "Eigenlijk is het niet zo heel anders", zegt hij. Maar volgens mij is alleen het sturen hetzelfde! Hij zit rechts, ik links. Hij moet schakelen, thuis rijdt hij in 'n automaat. Hij moet schakelen met z'n linkerhand. En we rijden links, waar je toch voortdurend alert op moet zijn! Voor mij lijkt het vaak of we te veel aan de linkerkant van de weg rijden. Meestal is dat niet zo. We hebben slechts 1 x een spiegel van een andere auto geraakt. Ik ben zo blij dat ik niet hoef te rijden. Hans = held!

Vanaf ons B&B in Fishhoek zijn we langs de kust naar het zuiden gegaan. Door Table Mountain National Park naar Kaap De Goede Hoop en Cape Point. (Leek ons een toepasselijke bestemming voor de eerste dag.) Was mooi! We laten de foto's voor zich spreken.

1. Janneke:
    Ik zie geen foto's..
    Xxx
  2. Monique:
    27 februari 2013
    Een goed begin! En een lekker temperatuurtje zeg!
    groet Monique
  3. Henny Keereweer:
    27 februari 2013
    Dat klinkt goed! Temparatuurtje ook.
    Ben benieuwd naar de foto's.
  4. Ria en Rob:
    27 februari 2013
    Herkenbaar dat links rijden en dan nog met pook. Tip: bijrijder souffleert, bij name bij rotondes.
    Blijft vast lukken. Succes
  5. Opa:
    27 februari 2013
    Het is wel iets anders; van het koude Nederland naar het aangename klimaat van Zuid-Afrika. Waren er nog steeds veel geurende zeerobben bij Cape Point?
  6. Laura Vogelenzang:
    27 februari 2013
    Hmm, heerlijk het temperatuurtje en nu voor het verdere verloop! Go for it! lieve groetjes, Laura
  7. Ida:
    27 februari 2013
    Ratten en pinguïns... dat kan natuurlijk in Afrika!
    En links rijden went vast wel. Rechts is geen optie, lijkt me:)
    Het ziet er allemaal heel ontspannen uit. Geniet ervan!
  8. Ferry & Liesbeth:
    28 februari 2013
    Hoi Hans & Lita ,

Ons avontuur in Oman was geweldig !! 1900 kliometers gereden door woeste zandduinen en berglandschappen in de 4wd ( wel gelukkig rechts ) .. Verder genieten wij nu nog steeds na van dat heerlijke zonnetje en kleurtje van daar. Wij vonden het bij terugkomst op de 25e heel erg koud in Nederland...brrr Veel plezier in het avontuurlijke Afrika !!
  9. Pa en Ma:
    2 maart 2013
    Het is me nu gelukt om verbinding te krijgen hier om Portugal.
    En heb nu 4mails van jullie ontvangen.
    Ik heb gezien dat jullie naar de kaap zijn geweest , erg interessant om op zo'n bijzonder punt op de wereld te zijn
    Groeten van ma en mij en veel succes met jullie project.
  10. Els en Joop:
    5 maart 2013
    Hoi Hans & Lita,

Links rijden went! Na een week "in gedachten meerijdend" ben ik het zelf gaan proberen: eerst parkeerplaatsje, toen 20 km op een eindeloze lange rustige weg. Succes!
    Els van nr. 48