(23) Auberge du Sud (merzouga) - bivak - Tinghir

28 oktober 2017 - Tinghir, Marokko

Na een luie ochtend maakten we ons in de loop van de middag klaar voor een tocht met dromedarissen (nee geen kamelen). Hierop reden we een uur de woestijn in. Daar bekeken we de zonsondergang. Dat was mooi. En dat vonden meer mensen: het was bijna filerijden in de woestijn..... We telden zeker 60 rijders in verschillende groepen. Na zonsondergang gingen we naar een kamp. Tenten in een vierkant, vuur in het midden, veel tapijten. Diner in een van de tenten. Heerlijk geslapen en ' s ochtends de opgaande zon gezien vanaf een hoog duin. Ontbijten en toen weer per dromedaris terug. Een bijzondere ervaring. (Die zich nog lang laat voelen...)

Vervolgens een mooie autorit naar Tineghir. Daar moesten we om 3 uur zijn om mee te gaan met een rondleiding door een palmerai en een verlaten kasbah.  Daarna eten bij een Marokkaanse familie. Qua tijd liep het allemaal wat anders, maar gids Said deed het leuk en we hebben een mooie wandeling gemaakt. De Marokkaanse familie was erg aardig en vrolijk en had heel veel eten voor ons gemaakt. Smaakte prima. Er werd zelfs voor ons nog ergens bier en wijn vandaan gehaald...!

1. Ans Nijsen:
    30 oktober 2017
    Inhaalslag .. 3 verslagen tegelijk, erg leuk .. wat een mooi avontuur !!
  2. Jorn:
    Gaaf hoor :)
  3. Yvonne:
    30 oktober 2017
    mooie ervaringen... geniet er van! ik geniet mee op afstand
  4. Elscram:
    dat lijkt me helemaal te gek, in de woestijn, zelfs die dromedaris :) Goed geregeld ook zeg, met die rondleidingen en gidsen. Niet alleen maar karren dus met die karren. Ben benieuwd naar de rest.
  5. Ron:
    31 oktober 2017
    Mooie ervaringen allemaal! Geniet er van.
  6. Hans.van Schaardenburg:
    7 november 2017
    Hoi Lita en Hans Het is genieten van jullie verslagen en met name, op de markt. wij zijn een aantal jaren geleden ook op die markt geweest en ik ruik nog alle kruiden die daar verkocht werden.