(19) Met de vlam in de pijp

23 oktober 2017 - Tarifa, Spanje

Het vertrek van de 12 wagens van de Rotary Challenge afgelopen zaterdag was een ware happening. Het was gezellig druk, er waren een paar speeches en als aardigheidje kregen we van organisator Tineke een beschermengeltje!

Voor ons was het een superleuke verrassing dat zoveel vrienden ons kwamen uitzwaaien! En we kregen ook nog heel veel Hollands lekkers mee, van dropjes in soorten en maten tot pepernoten en zelfgemaakte gevulde speculaas! Heel lief, dank jullie wel!

Het beschermengeltje heeft helaas niet iedereen geholpen. Niet ver na Parijs stond de eerste auto met pech langs de kant en moest worden weggesleept. Zondagochtend bleek de accu van een van de andere auto's leeg te zijn. Later die dag moest nog een andere auto worden weggesleept. Vandaag waren er weer 3 pechgevallen. Ook nu moest er een auto worden weggesleept. Gelukkig konden sommige problemen wel worden verholpen. Maar uiteindelijk zitten we nu in Tarifa met 8 van de 12 teams. En dat is heel jammer. Morgen pakken we de ferry naar Marokko.  We hopen dat 2 teams woensdag kunnen aanhaken en de 2 andere donderdag.

Onze rode bus rijdt trouwens fantastisch! En ook de TomTom World is geweldig. De reisdagen zijn wel lang (we hebben nu 2400 km gereden in 3 dagen) maar we pakken het relaxed aan. We verdelen de reis in etappes van 2 a 2,5 uur en rijden om de beurt. Tussendoor pauzes van een half uurtje. Nu en dan even meebleren  met wat leuke muziek... Zo komen we er wel!

Hier in Tarifa is de temperatuur aangenaam maar het waait behoorlijk. We gaan voor het eerst in de daktent slapen.....

1. Gert Meerbeek:
    23 oktober 2017
    Het ziet er vakkundig uit Hans zo onder de motorkap, enne idd eerst de + en dan de - topper:)
  2. Marjan:
    24 oktober 2017
    Hele goede reis maar vooral ook veel plezier gewenst en mooie ervaringen opdoen!
  3. John van Eijndt:
    24 oktober 2017
    hans waar zijn je geïsoleerde handschoenen en gelaatscherm ?? veel plez
  4. Els en Joop:
    24 oktober 2017
    Ik hoop dat de karavaan gauw weer compleet is! Sterkte en veel plezier op het nieuwe continent. Nou ja, nieuw? Onze bakermat!
  5. Rogier:
    24 oktober 2017
    Goede reis Hans, geniet er van!
  6. José Brouwer:
    24 oktober 2017
    Heel veel plezier en success gewenst voor jullie allemaal! Leuk om via deze blogs op de hoogte te blijven en zo een beetje mee te kunnen rijden :-)
  7. Rob en Gerry Muilkens:
    24 oktober 2017
    Jongelui, het ziet er geweldig uit, wij wensen jullie een hele goede, fijne en mooie reis toe.
    Succes met deze bijzondere onderneming.
    Warme groet, liefs Rob en Gerry.
  8. Yvonne:
    24 oktober 2017
    Hans en Lita, heel veel plezier en mooie ervaringen! Ik reis via jullie blog mee!
  9. Ans Nijsen:
    24 oktober 2017
    Mooi verslag, kan me helemaal inleven hoe jullie de stemming er samen inhouden, hahaha, jammer voor de pechvogels maar SUPER dat jullie bus het zo goed doet.
    Ga zo door !!
    gr. Ans & Arie
  10. Lenie:
    27 oktober 2017
    Mooie start met jullie bus. Hopelijk lukt het invoegen met de andere auto's goed.