(07) Hans en Lita op safari

6 maart 2013 - Port Elisabeth, Zuid-Afrika

Na onze enigszins rampzalig verlopen safari naar de Beekse Bergen op 14 mei, hebben we het vandaag opnieuw geprobeerd. We zijn naar het Addo Elephant Park geweest. In een zesde deel van het park mag je met een gewone eigen auto rijden. Dat deden we. Eerst zagen we vooral veel drollen. Ik wilde die nog fotograferen om een poep-reportage te maken, maar Hans werd niet enthousiast. Al gauw zagen we schildpadden, zebra's en nog veel meer. We hebben tientallen olifanten gezien! Veel mooie foto's gemaakt, waarvan we er een paar op deze site zetten.

Aan het eind van de middag zijn we naar het strand geweest. Het was even zoeken, maar toen vonden we een mooie boulevard en zandstranden. In Nederland en ook elders in Europa, zou het dan -zeker met dit warme weer- behoorlijk druk zijn. Hier, in Port Elisabeth, niet.

Maar de mensen die er waren, hadden huidskleuren in alle tinten; van zwart, bruin en wit tot rood-verbrand.

1. Ida:
    6 maart 2013
    ik hoop niet dat jullie tot de laatste categorie behoren!
    Wat moet het overweldigend zijn om al die TV plaatjes nu in het echt te zien (en te ruiken)!
  2. Christel:
    7 maart 2013
    Geweldig, vooral dat kleine olifantje. (Vijgen hadden jullie al op de foto...)
  3. René:
    7 maart 2013
    Eddo. Dat klinkt bekend. Samen met de dametjes waren we daar vier jaar geleden ook. Overigens waren die toen van een leeftijd dat ze het volstrekt normaal vonden er olifanten te zien, dat lag voor ons natuurlijk anders. Veel plezier!