(05) The southernmost tip of Africa

2 maart 2013 - Cape Agulhas, Zuid-Afrika

Vrijdagmiddag kwamen we aan in Cape Agulhas, het zuidelijkste stukje van Afrika. Als je op die punt staat, heb je rechts de Atlantische Oceaan en links Indische Oceaan. De Atlantische vindt zelfs Hans te koud, in de Indische heeft hij gezwommen. Het strand is gigantisch; kilometerslang mooi zandstrand, bijna geen mensen. We hebben dus een lange strandwandeling gemaakt, op ons terrasje zitten lezen en zelf gekookt in onze self-catering unit. De eerste fles wijn is op. Vanavond naar de ondergaande zon wezen kijken. Dat klinkt toch ook wel als vakantie, he?!

1. Laura Vogelenzang:
    2 maart 2013
    Ja, natuurlijk voelt zoiets moois als vakantie! 2 stromingen van 2 zeeen bijeen geeft toch ook altijd storm denk ik. Net als mensen, 2 versch.richtingen geeft altijd wat wrevel! Als jullie maar wel genieten, de natuur én de wijn!!
    gr. Laura
  2. Hans en Ellen:
    3 maart 2013
    Klinkt geweldig. In Nederland kruipt de temperatuur langzaam naar waarden boven de vijf graden........
  3. Cora:
    3 maart 2013
    Wat leuk zeg om jullie te kunnen volgen tijdens de reis.Telkens als ik een bericht krijg ben ik benieuwd naar de foto s.
    Bijzondere belevenis denk ik om daar tussen gehandicapte kinderen te zijn.
    Wat eenverschil zal dat zijn met hier in nederland.
    Geniet!! Geniet van alles
    Xx cora
  4. Henk en Marjon:
    3 maart 2013
    We worden een beetje jaloers!
  5. Pa en Ma:
    4 maart 2013
    We zien dat jullie het naar de zin hebben. Over het weer hebben jullie ook niet te klagen. Dat is hier wel anders, wij hebben op dit moment zware storm en regen. In Nederland is het nu prachtig weer, dus we hadden beter thuis kunnen blijven.

Groeten van Pa en Ma en veel succes met verdere reis.
  6. Marijke:
    4 maart 2013
    Jullie zijn nu een week weg en hebben al zoveel meegemaakt! Wat ziet het er allemaal heerlijk uit op de foto's en jullie verhalen zijn ook aanstekelijk. Het is alsof ik een beetje met jullie mee kan reizen. Wat een prachtig land en wat een tegenstellingen. O ja, die foto van jullie met de bedrukte T-shirts is heel leuk!
  7. Els en Joop:
    5 maart 2013
    Hèhè, eindelijk de tijd genomen om bij te lezen en te kijken. Heerlijk meelezen!

groet,
    Els