(06) Cape Agulhas - Prince Albert

4 maart 2013 - Prins Albert, Zuid-Afrika

Het mooie van zo'n road-trip is dat je zulke verschillende landschappen aan je voorbij ziet komen. Gisteren reden we door uitgestrekt glooiend landbouwgebied. We volgden een stukje van de Tuinroute; lieflijk en groen, fruitbomen. Daarna rotsachtig berglandschap. En vervolgens de Swartberge. Via een pas moesten we hier overheen. Was spectaculair! Wat een landschap en wat een uitzichten. Hopelijk kunnen jullie hier via de foto's een indruk van krijgen. We hadden ook een paar bijzondere ontmoetingen!

Prince Albert is een klein en welvarend dorp. Zo lijkt het. Meerdere mooie gelegenheden om te slapen en te eten, winkels ook op het gebied van kunst & lifestyle, leuk aanbod voor toeristen. Maar alles 'wit'. Rij je een km verder om te zien waar al die zwarte mensen heen en vandaan lopen, dan kom je bij de townships. Dat ziet er wel minder comfotabel uit. Ironisch is dat de luxe van de mooie B&B's er niet zou zijn zonder deze goedkope werknemers.

Vanmorgen hebben we fig farm ('vijgenboederij') bezocht. Het dorp uit en dan nog 25 km over een gravelroad. The farm ligt aan het eind van de weg, in the middle of nowhere. Interessant om te zien hoe dat gaat met die vijgen en te horen over het leven en werken op de farm

Vanmiddag was het 35-40 graden. Dus wat konden we anders doen dan met boek en e-reader op een ligbed onder een boom liggen, af en toe het zwembad in en genieten van alle vogels in de paradijselijke tuin van ons B&B. Het leven is tobben, hoor!

1. Brigitte:
    4 maart 2013
    Ha Hans en Lita,
    Wat een mooie reis en leuk om zoveel van jullie belevenissen te lezen. Lekker temperatuurtje ook!
    Groetjes, Brigitte
  2. Ellie Snoeren:
    Hallo Hans en Lita
    Leuk dat wij ook een stukje van jullie indrukwekkende reis mogen meebeleven door het lezen van jullie reisverhalen en door de schitterende foto's. Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.
    Groetjes Ellie
  3. Heleen Brouwer:
    Hi Hans en Lita,
    Klinkt goed en ziet er ook prachtig uit. Geniet maar! Leuk steeds om te lezen. Groetjes, Heleen
  4. Siem:
    5 maart 2013
    Leuk Lita en Hans om steeds op de hoogte gehouden te worden van jullie vakantiebelevenissen. Prachtige foto's!
    Groet en veel plezier, Siem
  5. Pa en Ma:
    Hallo Hans en Lita.

Leuk verhaal met foto's, heel interessant. Wat een temperatuur bij jullie, hier in Portugal was het vandaag 18 Gr. en daar waren we heel blij mee. We wandelen er wat af langs de mooie wilde zee.

Groeten van Pa en Ma.
  6. Bas en Wenda:
    6 maart 2013
    Hoi Hans en Lita,

prachtige foto's om te zien en jullie verslagen te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Hier is het net rond de 10 graden en dat staat niet in verhouding met jullie 35 graden. hoop dat je wat warmte hier naar toe kan sturen
    Nou veel plezier verder en we volgen jullie op de voet.

groetjes Bas en Wenda