(10) Steeds meer Afrika

9 maart 2013 - Port St Johns, Zuid-Afrika

Vanaf Port Elisabeth hebben we in 2 dagen ongeveer 700 km gereden, de provincie Oostkaap in. Vrijdag reden we langs de Sunshine Coast naar Cintsa. We logeerden in een backpackers. ('Buccaneers') We hadden daar een cabin; een kamertje met een veranda met een mooi uitzicht. 's Avonds was er een braai en hebben we gezellig gepraat met een engels stel van onze leeftijd. Vandaag zijn we van Cintsa naar Port St John's gereden. We zijn nu weer in een backpackers terecht gekomen. ('Jungle Monkey') Onze kamer is ruim en heeft nu ook wastafel en een buitendouche. Maar het mooist is het balkon en het schitterende uitzicht!

In die 700 km hebben we het land(schap) zien veranderen. In de Westkaap zagen we steden met townships, of farms met arbeidershuisjes. Hier zien we meer dorpjes; vaak met ronde of 8-hoekige, vrolijk geverfde huisjes en kleine akkers. De snelwegen zijn nog steeds goed, maar hier moeten we meer alert zijn op mensen, kinderen, geiten, schapen, koeien, ezels en apen die zich naast of op de weg bevinden.

Vanmiddag zijn we het stadje ingelopen. Ook hier doen ze op zaterdag de grote boodschappen. Maar hoe krijg je die dan thuis? Bekijk de foto's!

1. Nathalie:
    9 maart 2013
    Hallo Hans en Lita,

Erg indrukwekkend om alle verhalen te lezen en foto's te zien! Ik wens jullie nog heel veel plezier en vind het leuk jullie te blijven volgen via deze blog!

Gr. Nathalie Broeze
  2. Rosa:
    9 maart 2013
    Leuke foto's! En mooie regenjas...!
  3. Rien:
    10 maart 2013
    Ja die boodschappen, hoe krijg je die thuis?
    Het lijkt erop dat de man op de foto voor een heel jaar tegelijk boodschappen doet. Of mischien is hij "vader" van een weeshuis.