(21) Chefchaouen - Fez

25 oktober 2017 - Fez, Marokko

Dinsdag 25/10 , 6 uur 's ochtends. We zijn wakker en uitgerust. Liggend in onze daktent horen we de geluiden van de stad beneden. Vele oproepen voor het gebed. Hanen. (Die kraaien echt niet alleen als de zon opgaat, want het is nog heel donker.) En gesnurk van een van onze teamgenoten in de tent naast ons. Rustig aan kunnen we opstaan en ontbijten. Vandaag gaan we naar Fez. Het blijkt een hele mooie route door de bergen. We rijden, zoals steeds, met de 4 wagens van Team 3, en dat gaat hartstikke goed. Onderweg communiceren we met elkaar via de bakkies; handig - en ook vaak grappig!

Om 3 uur zijn we op de camping bij Fez. Nog voordat we de tenten hebben opgezet, moeten we alweer weg omdat er een gids geregeld is die ons een rondleiding geeft door de stad. Hij deed dat goed, gaf veel info en nam ons ook mee naar plekken in de medina, die we zelf vast nooit gevonden hadden. Maar natuurlijk kwamen we ook een paar keer bij gelegenheden ( toevallig van een neef of oom) waar we van alles konden kopen. Dat is aan ons niet besteed. En dan duurt de tour wel erg lang... Daarna gingen we naar een ryad: een mooi Marokkaans restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Om een uur of 10 waren we weer op de camping. Daktent uitklappen, koude douche nemen en het dak op!

(Aanvullingen komen met de foto's, maar het is nogal een gedoe om die te uploaden. Dus als je die nu nog niet ziet ... > check later.)