(26) Westelijke Sahara

3 november 2017 - Dakhla, Marokko

Nu ik dit schrijf is het zaterdagochtend. Ik zit in het zonnetje voor ons huisje. De Auberge des Nomades, waar we zijn, ligt vlakbij Dakhla. Het is een soort hostel met huisjes, hutjes en tenten en een sanitairgebouw. Behoorlijk basic. Surfersparadijs met beetje hippie-cultuur. Omdat we vandaag niet ver hoeven te rijden, vertrekken we wat later en doet ieder even lekker wat hij/zij wil. Wij zitten hier alleen met team 3, de andre teams hebben voor hotels in de stad gekozen.

Woensdag 1/11 reden we van Talliouine naar Icht. We vebleven hier op een mooie locatie met kamers in kasbah-stijl. De route ging door ruig landschap. Opeens kwamen we uit in een oase. Hier hebben we gepicknickt met roerei van Fred.

Alles wordt steeds stoffiger; de omgeving, de auto, onze spullen en wijzelf. Er zijn minder plaatsjes en meer erg stille dorpjes. De kleding van met name vrouwen is anders; meer glitters. Heel mooi.
Donderdag 2/11 kwamen we in de Westelijke Sahara. Overnachting in de daktent in Bedouin Camp. Alle teams waren hier weer. De route was een beetje saai. Wel bijzondet was dat we onze lunch op het strand konden gebruiken!

Vrijdag 3/11 meldde Spencer via het bakkie dat er nu 5000 km hadden gereden! De weg van die dag was lang en recht. Meest goed maar opeens bonkten we allemaal door een paar potholes en vlogen er wieldoppen van 2 auto's af. Gelukkig verder geen schade.

We zullen binnenkort nog wat mooie foto's uploaden; beeld zegt meer dan 1000 woorden. Maar nu ga ik even lekker uitwaaien op het strand!

1. Kees:
    4 november 2017
    Ziet er inderdaad stil en verlaten uit. Wensen jullie een fijne en gezellige 2e helft voor de verdere reis. Groetjes Tilly en Kees uit een zonnig Lanzerote 😎
  2. Elscram:
    4 november 2017
    Wat een afwisseling, van de hoge bergen naar het platter dan platte zand.wordt de
    Lawrence of arabia act met al dat stof (doek om je hoofd)
  3. André:
    4 november 2017
    Hoi Hans en Lita! Leuk om jullie avontuurlijke verhalen te lezen. Leuk dat in de eerste helft alles goed is gegaan. Leuk om te denken dat jullie een leuke tweede helft gaan meemaken. Succes!
  4. Ans Nijsen:
    4 november 2017
    Fijn dat alles naar wens gaat !!
  5. Pleunie:
    4 november 2017
    Fijn om te lezen dat jullie het goed maken! Veel succes verder hoor. Met een hartelijke groet, nu weer gewoon uit Dordrecht. Onze trip zit er dus helaas weer op....
  6. Ida:
    5 november 2017
    Veilige voortgang voor jullie allen! Met 0 potholes, genoeg benzine en water en een goeie sfeer!
  7. Denoudezeur:
    5 november 2017
    Ter informatie: Dakhla ligt niet in Marokko. Het is een stad in West-Sahara. In het deel van West-Sahara dat door Marokko is bezet, vandaar al die Marokkaanse militairen. . Goede reis verder. Niet linksaf slaan, daar liggen landmijnen. Pas goed op bij Garagarat voor de grens met Mauritanië. Het is daar soms wat onrustig.