(20) Tarifa - Tanger - Chefchaouen

24 oktober 2017 - Chefchaouen, Marokko

Het vorige verslag eindigde vlak voordat we de eerste keer in onze daktent gingen slapen. Het waaide behoorlijk, daarom hadden we al een beschutte plek gekozen voor de bus. Maar.... een rustige nacht werd het niet. De wind deed de auto schommelen, rukte aan de tent en het klapperende tentdoek zorgde voor een enorm lawaai! De tent hield het prima, maar ik werd er gek van en ben met mijn dekentje op de voorbank van de cabine gaan liggen. Hans bleef boven want hij lag best wel lekker...

Dinsdagochtend 24/10 gingen we met 8 teams op de ferry naar Tanger. Het duurde een uur of 2 voordat we door de douane waren; veel papierwerk en stempels en bij 2 auto's werd de bagage gecheckt. Maar uiteindelijk waren ze er blijkbaar van overtuigd dat we geen drugs, arms or drones bij ons hadden dus konden we door. Na een korte stop in Tanger reden we naar Chefchaouen. Boven het stadje, tegen een berghelling aan, lag de camping.
Chefchaouen wordt ook wel 'de blauwe stad' genoemd. Als je de foto's ziet, begrijp je waarom. We hebben daar in de medina onze eerste Marokkaanse tajine gegeten en ondertussen veel info gekregen van de goed Engels sprekende ober.

1. Els en Joop:
    30 oktober 2017
    Aanvulling op je garderobe gevonden?
  2. Ans Nijsen:
    30 oktober 2017
    4 verslagen zelfs, tja en erg blauw, dacht altijd dat het een typische Griekse kleur was.

groetjes Ans