(25) Halverwege de Challenge

1 november 2017 - Dakhla, Marokko

22 dagen duurt de RotaryChallenge, dus we zijn nu (1/11) op de helft. 4200 km hebben we gereden. De bus rijdt als een zonnetje, we zijn fit &gezond en hebben het prima naar ons zin!

Wat valt ons tot nu toe op?
* Marokko is een mooi land. Gevarieerd qua landschap. Veel bergachtiger (hoog!) dan we hadden verwacht.
* De wegen zijn in het algemeen goed. Voldoende benzinestations en plaatsen om wat te kopen of koffie te drinken. Ook best veel campings en hotelletjes. Aandachtspuntje: schone toiletten..
* Heerlijk ( en goedkoop) eten.
* Veel vriendelijke mensen.
* Werk voor tandartsen. Ontzettend veel ontzettend slechte gebitten.
* In elk dorp dezelfde vierkante minaret. En bijna in elk dorp een basisschool met een vrolijk geschilderde muur er omheen.
* Veel vuilnis. In steden wordt dagelijks schoongemaakt maar daarbuiten is het een grote vuilnisbelt.

Wat onze tocht betreft:
* De hitte valt tot nu toe mee. In de middag is het wel warm maar we hebben al onze extra ventilatoren e.d. nog niet gebruikt.
* we hebben wel koude nachten gehad; de wollen dekens komen goed van pas!
* veel deelnemers hebben al te maken gehad met autopech. Gelukkig komt het uiteindelijk steeds goed.
* de challengegroep is ingedeeld in 3 teams. Wij zitten in team 3 ( met Ronald&Gerrie, Fred&Gerhard en Spencer&Heleen.) Wij waren al snel een goed team en de leuke contacten onderling maken de reis extra leuk!

Voor Hans en mij is Afrika tot nu toe ook een stukje herkenning. Wij zijn benieuwd naar wat er volgt!

1. Fred Kielman:
    4 november 2017
    Fijn dat alles zonder problemen verloopt en ik hoop dat dat zo blijft. Verder heel veel plezier op de rest van de reis.
    Groetjes Fred
  2. Lenie:
    4 november 2017
    Het is altijd leuk om reisverhalen van bekenden te lezen, en je voor te stellen hoe het er dagelijks toegaat in zo'n ander land.
    Jullie slagen daarin zowel in landen, waar ik al eerder geweest ben als in landen die toch nog onbekend zijn voor mij. Leuk om te blijven volgen!! En ook voor de 2e helft net zo'n goede reis als de eerste helft.
  3. Bas en Wenda:
    11 november 2017
    Hans en Lita , Mooie foto's en verhalen/ belevenissen en we blijven duimen dat de auto jullie goed gezind blijft.