(20) JARIG KIND!

2 april 2013 - Amanzimtoti, Zuid-Afrika

Morgen, 3 april, wordt mijn jongste dochter Marleen 20 jaar. En voor het eerst zal ik, haar moeder, er niet bij zijn. Auw! Dat doet wel een beetje pijn. Wat zou ik haar graag even willen knuffelen. En altijd vertel ik op haar verjaardag het verhaal over de dag dat zij geboren werd. "Het was een mooie voorjaarsdag....."  Ik hoop dat haar vader dat nu overneemt.

Beste lezers, zouden jullie ons een plezier willen doen? Willen jullie Marleen - of je haar nu kent of niet - een felicitatie-mailtje sturen? Haar adres is: [email protected]  Het lijkt me zo'n leuk kado voor haar als veel bekende en onbekende mensen haar gelukwensen! Hopelijk zal dit de afwezigheid van haar moeder en stiefvader een beetje compenseren.

Ik heb Marleen tijdelijk uit de malinglist verwijderd, zodat ze waarschijnlijk dit bericht niet ziet. Ze zal dus echt verrast zijn!

Alvast heel veel dank voor jullie medewerking!

1. Ellen:
    2 april 2013
    Gefeliciteerd met jullie (stief)dochter.
    Lief!
    Xxx
  2. Laura Vogelenzang:
    Hallo reisverslinders,
    Hartelijk gefeliciteerd met Marleen, wat gaat het toch onvoorstelbaar snel! 20 Jaar alweer. Natuurlijk ga ik haar mailen! Begrijp, dat dit best een beetje pijn doet om er niet bij te zijn. Extra kusje XXX
    Liefs Laura
  3. Ria en Rob:
    2 april 2013
    Ik heb Marleen gemaild dat moederlief zeker een mooi kado meebrengt .... (sorry)
  4. Janneke:
    2 april 2013
    Vroeger was Marleentje jong, nu wordt ze toch al wel oud.
    Daardoor weet ze dat je overal en altijd van haar houdt.

(mooie twist op jou gedichtje dacht ik zo!)
    Xxx
  5. Henny Keereweer:
    Hoi Lita,

wees gerust we zullen haar veel knuffels geven. Wordt zeker leuk!

Ik begrijp dat het wat vreemd aanvoelt als je zo ver weg bent, maar het komt zeker goed!

En bovenal: jij en Hans natuurlijk ook gefeliciteerd met Marleen! Dikke kus voor een geweldige moeder!
  6. Lenie:
    2 april 2013
    wat leuk dat zoveel mensen gereageerd hebben op je oproep voor Marleens verjaardag, ga ik ook doen, en jullie ook van harte met deze verjaardag!
  7. Bianca Geldorp:
    Hoi Lita,
    Op 3 April 1993 wandelde ik (met 8,5 maand baby in buik) in Amelisweerd en zag 2 ooievaars. Toen wist ik dat er die dag 1 op weg was naar jou!!! Gefeliciteerd alvast met Marleen en ik zal haar mailen!
    Veel liefs, Bianca
  8. Hans en Ellen:
    Ha Hans en Lita,

Wij zijn natuurlijk zelf geen ervaringsdeskundigen, maar zullen Marleen zeker iets laten weten. En we genieten trouwens van jullie reisverhalen, al gaan die met de snelheid van een mitrailleur....Heel herkenbaar wat jullie vertellen, zoals gisteren over die olifant die wat al te dicht in jullie buurt kwam...Leuk om te zien dat jullie zo genieten.. En Marleen... ze is tenslotte 20 jaar, dus die komt er vast wel bovenop!
  9. Christel:
    Ha Lita en Hans,
    van harte gefeliciteerd met Marleen! Natuurlijk heb ik een mailtje gestuurd en ook Erin stuurt via FB felicitaties.
  10. Siem:
    Leuk idee!
    Zal je dochter feliciteren en doe dit hierbij ook naar jullie!
    Afstand speelt immers geen rol om toch aanwezig te zijn.
    Geniet nog van dit prachtige land!
  11. Heleen Brouwer:
    Hoi lLita en Hans,
    Gefeliciteerd met Marleen. Heb haar mailtje gestuurd.
    Knap, dat je tot nu toe altijd op haar verjaardag bij haar was. Met dochters op kamers al vaker verjaardag op afstand meegevierd. In gedachten ben je ook verbonden!
    Geniet samen maar verder van Afrika.
    Groetjes, Heleen
  12. Pa en Ma:
    Lieve Lita en Hans,

Hartelijk gefeliciteerd met Marleen zijn verjaardag. Ook namens Vera en Tessa die vandaag bij ons logeren.
    Zaterdag gaan we Marleen even persoonlijk feliciteren.
  13. Rien:
    Dag Lita,
    Ik zal Marleen feliciteren namens alle vrijwilligers van de Zonnebloem in Dordrecht.
    Groeten,
    Rien
  14. Opa:
    Lita en Hans,
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Marleen en een knuffel voor de eenzame moeder die nu geen tiener meer heeft.
  15. Ellie Snoeren:
    Hoi Lita en Hans

Heb natuurlijk Marleen gefeliciteerd. Jullie ook van harte proficiat .
    Groetjes Ellie
  16. Henk en Marjon:
    3 april 2013
    Leuk jullie verslag steeds te lezen. En natuurlijk gefeliciteerd met Marleen.
  17. Bas en Wenda:
    Hoi Hans en Lita,

Gefeliciteerd nog met Marleen en Hans jij ook nog gefeliciteerd met je eigen verjaardag.
    Jullie verhalen en foto's brengen Afrika naar Dordrecht.
    Een mooie en ontroerende belevenis om alle tegenstellingen van arm en rijk van zo dichtbij mee te maken.

groetjes
    Bas en Wenda en K2
  18. Brigitte:
    Hoi Lita,
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Marleen. Net naar haar gemaild.
    Ik geniet van al jullie verhalen, veel plezier!
    Groetjes,
    Brigitte
  19. Vera de prie:
    Gefeliciteerd met Marleen
    Ze is al zo groot zo groot word ik ook. Maar ik ben 10 dus Marleen is 10 jaar ouder. Dus moet ik nog 10 jaar wachten!
    Liefs Vera de Prie !!!!!!
  20. Tante Mientje:
    Dag Lita en Hans
    Gefeliciteerd met Marleen ik heb haar gisteren een mail bestuurt.
    Wat leuk om jullie ook te volgen ,ik weet een beetje hoe het is.
    Een heel andere wereld,en lekker warm .
    Geniet er maar van .
    Lieve groetjes Tante Mientje
  21. De buurtjes:
    4 april 2013
    Van harte gefeliciteerd met Marleen. T blijft altijd weer bijzonder ;-))
    Veel succes en plezier in het zonnige zuiden.
    Vandaag weer door de sneeuw gefietst brrrr , nemen jullie de zon mee als jullie terug komen?!
    Groetjes Jeroen,Joyce en Finn
  22. Bianca Geldorp:
    5 april 2013
    Hoi Lita en Hans,
    Hier zijn wij heel benieuwd naar Marleen's reactie op al die e-mails... en ook benieuwd naar hoe 3 April voor jullie was. (Waar kan ik trouwens priveberichten aan jullie plaatsen? Facebook???)
    Mooie verhalen...
    Enjoy your trip!
    Heel veel liefs, my husband and I ;-)
  23. Marleen:
    5 april 2013
    Lieve allemaal,

Op 2 april in de avond kreeg ik tegelijkertijd 2 mails binnen, namelijk van Andre Tollens en Rob van der Sijde. Zij feliciteerde mij met mijn 20ste verjaardag en dat ik er maar een groot feest van moest maken en dat mama vast een leuk cadeautje voor mij zal meebrengen uit Afrika … (bedankt Rob!)

Ik belde mijn vader op; ‘’ Pap, ik heb net van 2 vreemde mannen e-mails gekregen waarin zij mij feliciteren, hoe kan dit? ‘’ Vervolgens kwamen er die avond nog 8 mails bij. Door mijn nieuwsgierigheid ben ik naar de blog gegaan en daar zag ik het bericht van mama.. daar kwamen de tranen!

Door de onwijs lieve actie van mama en Hans heb ik op mijn verjaardag in totaal meer dan 40(!!) mails ontvangen van allemaal (on)bekende mensen. Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de moeite die hiervoor is gedaan en voor alle lieve en leuke berichten. Ik voelde mij echt jarig, ondanks dat mama en Hans er helaas niet bij waren.

Mijn 21ste levensjaar is mede door jullie erg goed begonnen!
  24. Vera de prie:
    6 april 2013
    Gefeliciteerd nichtje
  25. Paul en Yvonne:
    7 april 2013
    Nog gefeliciteerd met Marleen! Helaas konden we niet op haar verjaardag komen omdat we zelf een feestje hadden. We waren namelijk op 6 april 25 jaar getrouwd.